Vreeken Groep

EXPERTISE

DAAR HEB JE WAT AAN

Vanuit verschillende bouwkundige disciplines zetten wij onze expertise in voor het ontwikkelen, realiseren en beheren van vastgoed. U kunt ons inschakelen voor precies die taken die u nodig heeft: advies, regie of uitvoering.

ONTWIKKELING

Projectontwikkeling vanuit de verbinding

Wij ontwikkelen gebouwen én gebieden. Ook als risicodrager. Vanuit een beleids- en stedenbouwkundige analyse onderzoeken wij samen met de opdrachtgever en eindgebruiker de mogelijkheden en de optimale invulling. Is dat helder, dan gaan we met de gemeente de haalbaarheid verkennen. Wij realiseren een project vanuit de wensen van de opdrachtgever en eindgebruiker, en betrekken nadrukkelijk de omgeving bij het proces. Ook hier gaat het om het zoeken van de verbinding!

Van schets tot opening

In het ontwikkelproces gaan rekenen (opstal- en of grondexploitatie) en tekenen hand in hand. Dat doen we ook met het oog op het (toekomstig) beheer en onderhoud van het gebouw. Binnen het ontwikkelmanagement begeleiden we de processen met participatie, omgevingsplan- en vergunningsprocedures, wet- en regelgeving, financiering en subsidies.

Ligt er eenmaal een onherroepelijk besluit, dan kan “Realisatie” de uitvoering verder begeleiden. Wij rusten niet eerder voordat het gebouw feestelijk wordt geopend. En ook dan blijven we betrokken.

REALISATIE

Expertise – Realisatie

Projectmanagement is de kern van onze passie. Wij maken een project voor alle partijen behapbaar en overzichtelijk. Met de opdrachtgever stellen we vervolgens het tijdspad en het budget vast, waardoor de projectuitgangspunten in hoofdlijnen vastliggen. Wij maken ieder project inzichtelijk, meetbaar en beheersbaar. Vreeken verbindt.

Afspraken

Tijdens het ontwerpproces komen we tot technische en financiële afspraken zodat iedereen weet wat de volgende fase is. We schrijven een duidelijk en begrijpelijk programma van eisen: de uitgangspunten en principeschetsen die leiden tot een voorlopig ontwerp. In elke fase van het proces kijken we samen met de opdrachtgever (en eindgebruiker) naar de keuzes en oplossingen.

Bij de ontwikkeling en realisatie zijn de kosten een belangrijk aspect van de keuzes. Wij zijn

daar zeer duidelijk in. Vanaf het eerste begin en bij elke keuze weet u als opdrachtgever wat de financiële gevolgen zijn. Als de prijzen zeer onzeker zijn, geven wij duidelijke bandbreedtes aan. Uw gebouw of project moet u voordeel opleveren. En zekerheid. Dat leveren wij.

Contracten

Voor een succesvol project zijn professioneel contractbeheer en -management onmisbaar om het beoogde resultaat te behalen en de risico’s te beheersen. Wij stellen doelgerichte contracten op om tegen zo laag mogelijke kosten de grootst mogelijke effectiviteit te bereiken. Om ongewenste verrassingen zo veel mogelijk uit te sluiten. Voor uw zekerheid en gemak kunnen we elk aspect van het contract voor u invullen: van onderhandelingen tot opstellen en beheren, van onderzoek tot het maken van managementrapportages.

Voor het welslagen van een project zijn directievoering en dagelijks toezicht cruciaal. In die rollen sturen wij het realisatieproces aan met de bewezen GOTIK-methode: Geld, Organisatie, Tijd, Informatie en Kwaliteit. Daar voegen we de D van Doel aan toe. Want wij gaan altijd uit van uw doelen en wensen.

 

BEHEER & ONDERHOUD

Expertise – Beheer en onderhoud

Als eigenaar en gebruiker wilt u uw gebouw in topconditie houden en zorgeloos gebruiken. En dus wilt u geen gedoe als er iets mis is. Wij onderhouden uw pand. Wij zorgen ervoor dat uw gebouw in goede staat blijft. Precies zoals u het wilt. Op het afgesproken onderhoudsniveau. Ons onderhoud bevordert energiebesparing, luchtkwaliteit, de functionaliteit, het comfort en de veiligheid van het gebouw. Ook zorgen wij voor de gebouwgebonden installaties: van luchtinstallatie tot zonneboiler en van camerabewaking tot daglichtregeling. En alles wat daartussen zit. We zorgen voor service, onderhoud en beheer, zodat u zich kunt focussen op uw primaire taken.

Beheer

Wij adviseren bij specifieke bouwkundige zaken en verzorgen meerjarenonderhoudsplannen (MJOP’s) op basis van NEN 2767. Voor het dagelijks onderhoud zijn wij voor u de adviseur of het volledige bedrijfsbureau. Wij houden grip op het hele proces. En u kunt alles 24/7 volgen via Freek, ons gebruiksvriendelijk digitaal beheerssysteem. Daarin kunt u alles melden en volgen: de reparatiemeldingen, storingen en lopende onderhoudscontracten van uw gebouw.

Wij houden voortdurend de vinger aan de pols en zorgen vanuit onze bouwkundige expertise voor uw vastgoed. En dus verwerken wij bij nieuwe wet- en regelgeving relevante wijzigingen in de dossiers en koppelen de aangepaste documenten aan elkaar: per object en op overkoepelend niveau.

Administratie

Naast technisch onderhoud verzorgen we ook de administratie. Zo’n technisch en administratief archief kan bestaan uit: schetsen en tekeningen, onderhoudscontracten, keuringscontracten en bijbehorende rapporten, vergunningen, huur-/verhuurcontracten, energiecontracten,